Stres na poslu
  • standard blog post with image

    Stres na poslu

    Stres kao prirodna pojava koja prati proces prilagodjavanja organizma na određene životne izazove, neprijatnu situaciju ili događaj.Odlikuju ga iracionalna stanja i ponašanja kojima teško upravljamo, a koja neretko izražavaju različite psihičke i fizičke tegobe. Ovladavanje stresom zavisi od brzine prihvatanja trenutne situacije, ali i od naše sposobnosti da joj se što pre prilagodimo.

     

    Stres u radnom okruženju je neizbežan. Ipak, postoji ona optimalna količina napetosti čije prisustvo ne narušava naše zdravlje, Ukoliko uzmenirenost umanjuje vašu produktivnost i utiče na rezultate tokom rada, ukoliko brzo planete ili potiskujete svakodnevna nezadovoljstva, nažalost stres je u velikoj prednosti u odnosu na vas.

    Zdrave navike su te koje vam mogu pomoći da prebrodite stres. Ustajete li na vreme? Šta prvo uradite kada otvorite oči? Da li žurite pokušavajući da stignete sebe ili nekog drugog, da konačno dođete na vreme na posao i uradite sve što ste zamislili u određenom vremenskom roku?

    To kako ćete početi dan i koliko ćete se odgovorno ponašati prema sebi je dovoljno dobro početak dana. Ustanite ranije, posvetite vreme svojim rutinama. Posao ne treba da bude vaša prva misao. Bićete mu posvećeni čitavu trećinu dana. Osmislte aktivnosti u skladu sa onim što god vašoj jutarnjoj energiji i vašoj ličnosti prija.

    Naravno biće dana kada takav početak dana neće biti moguć, ali čak i u takvim situacijama samo par minuta pomoći će vam da se umurite. Ako dozvolite da vas napetost savlada veći deo dana ćete biti nezadovoljni i neraspoloženi.

    Stres dolazi kao prirodna pojava, a ključ je da mi upravljamo njime, a ne on nama. Ono što nas međusobno razlikuje jesu sredstva pomoću kojih regulišemo količinu stresa, jer ono najvažnije jeste da jedina kontrola koju možemo imati, jeste ona nad nama samima.

    Najbolje sredstvo za prevenciju stresa na radnom mestu je planiranje.Odredite ciljeve i zadatke, napravite plan, a zaduženja definisana unapred svakako utiču na to da mirnije provedete radni dan. Za ovo vam mogu pomoći brojne aplikacije, a većina njih je besplatna i dostupna na vašim telefonima, Google Calendar, ZenDay, Microsoft Outlook, Artable, Avaza.

    Osnovni preduslov produktivnog i efektivnog rada jeste jasno poznavanje onoga što se od vas očekuje. Ukoliko su vaša zaduženja jasno definisana, a prioriteti evidentirani na vreme, manje su šanse da se suočite sa neispunjavanjem svojih obaveza na adekvatan način ili na vreme. Budite uporni u tome da vaši zadaci budu efikasno delegirani, a to će sigurno doprineti njihovom uspešnom izvršavanju. Stres je taj koji samo čeka da dođete u sitiaciju da ste nesigurno i da se nađete na nepoznatom terenu, tada on nastupa u usporavanju svakodnevnih obaveza.

    Svako radno okruženje je pogodan teren za rađanje konflikta, bez obzira što većina zaposlenih razmišlja tako da se svaki problem može racionalno rešiti. Konflikt utiče na psiho-fizičko stanje kako osobe koja je za konflikt odgovorna, tako i za stanje svih onih koji učestvuju. Pobedite konflikt u sebi to uvek vodi funkcionalnijem suočavanju sa interpersonalnim konfliktima.

    Ako ste neko ko se hvali da ima sposobnost multitaskinga, upravo se osoba koja je pod najvećim stresom. Radni dan je počeo, a vi odgovarate na mejlove, komunicirate sa kolegama, završavate projekte, želeći da svime baratate na što konstruktivniji način, i neka se samo u jednoj od ovih aktivnosti stvori problem i vaš najveći neprijatelj se ponovo aktivira. Zato je potrebno izgraditi dobru vremensku strategiju i u tom slučaju multittasking vam neče biti potreban.

    Kako dan bude odmicao, umor se povečava, želja za odlaskom kući takođe, a vi morate odoleti svim tim iskušenjima i naučiti da se opustite. nađite neku aktivnost koja vas čini srećnim, ali da vas dodatno ne opterećuje. pored toga morate povesti računa o ishrani, probajte da isključite sve nezdrave faktore iz ishrane. U kobinaciji ova dva elementa mnogo lakše ćete prebroditi stres i ako se pojavi, jer ne zabotavite stres je nešto što ne možete kontrolisati.