Bez mreže je bezveze
  • standard blog post with image

    Bez mreže je bezveze

    Zamislite da jedno jutro uz kafu krenete da proveravate društvene mreže i shvatite da tamo više nema vaših omiljenih brendova. Oni su odlučili da prestanu da se oglašavaju na društvenim mrežama. Kako to njihov marketing zamišlja da dodje do svojih vernih kupaca? Da li je ovakva ideja originalna, strateški nepromišljena ili hrabra?

    Prvo pitanje koje vam se nameće kako svim današnjim stručnjacima marketinga i informisanja nije jasno da njihov brend mora da bude tamo gde su njegovi potrošači. Prema nekim istraživanjima 95% online populacije Srbije je na društvenim mrežama, a vodeće su Facebook i Instagram. Time vam se odma nameće da je odluka brenda da ne bude na ovim mrežama potpuno neutemeljena.

    Da li onda ti brednovi očekuju da potrošač slepo ide za njima? Generacije današnjice su takve da neće posvetiti svoje poverenje određenom brednu, ako u tome ne vide neku svoju korist.

    Komunikacijom upravlja potrošač, on je taj koji bira na koji način će se informisati, jer zamislite da morate da čekate nedeljama na odgovor na mail, a istu tu informaciju možete dobiti na nekoj od društvenih mreža.

    Mlade generacije su te koje najbolje znaju, da ako niste na društvenim mrežama nemate svakodnevnu distribuciju sadržaja, gubite tok sa vremenom, propuštate novitete i trendove.

    Sa druge strane su velike korporacije koje za ulaganje u kanale na mrežama moraju da ulaže dosta novca, jer bez podrške i dobro održavanog plaćenog kanala na Facebook-u ili Instagram-u svaki dalji trud u promociji brenda može da bude osudjen na propast. Novac koji se odvaja za takve kanale je veoma mali u odnosu na veličinu tih kompanija Pa eto još jednog pitanja, da li je novac problem?

    Dolazimo do rekacije fanova, niko ne bi očekivao da ona bude pozitivna, jer zamislite da neko naruši vašu naviku da sve o omiljenom brendu saznajte na nekoj od mreža, a od sad vam taj luksuz više nije moguć. Da li je svaki od brendova koji je rešio da napusti neku mrežu odlučio da promeni ciljnu grupu?

    Mnogo je pitanja koja se nameću, a mi možemo samo da spekulišemo i da verujemo da baš naš omiljeni brend neće napusti i nama omiljenu mrežu.